sunnuntai 4. joulukuuta 2016

Marraskuun luetut


Marraskuu on tänä vuonna vienyt voimia ihan urakalla. Lapset ovat sairastelleet, itse olen sairastellut, töissä pitäisi saada maailma valmiiksi ja harrastuksissakin on ollut paljon puuhaa ennen joulutauolle jäämistä. Mutta niin vain marraskuukin kuitenkin meni ohitse. 

Olen marraskuussa opetellut erittäin suosittua bullet journalin käyttöä, saanut kasan esseitä palautettua kouluun, pohtinut jatko-opintoja ylipäätänsä, lukenut vähän, kuunnellut äänikirjoja, katsonut loppuun Gilmoren tyttöjen ensimmäiset seitsemän kautta ennenkuin nyt olen uskaltautunut uusia jaksoja katsomaan vähän. 

Ylipäätänsä lukemiselle tuntui jääneen marraskuussa huomattavasti vähemmän aikaa kuin aiemmin. Mutta toisaalta katsellessani kirjojen sivumääriä, joita olen lukenut, olen lukenut todella paksuja teoksia! 

Kate Morton: Salaisuuden kantaja
Maria Jotuni: Kun on tunteet
yhteensä 1914 sivua

Koulua varten olen lukenut seuraavat teokset 

Irja Alho: Käyttökielioppi
Irmeli Pääkkönen: Kriittinen lukutaito
Nils Enkvist: Tekstilingvistiikan peruskäsitteitä

Leijonankesyttäjä ja Lopotti olivat äänikirjoja, Salaisuuden kantaja ja Kun on tunteet e-kirjoja sekä ihan fyysisenä kirjana luin Et kävele yksin. Kuukauden parhaaksi nousee ehdottomasti Lopotti, mutta Et kävele yksin on oikein hyvä toisella sijalla oleva. Salaisuuden kantaja oli ehkä pettymys, olen pitänyt Mortonin aiemmista kirjoista todella paljon ja tämä tuntui ennalta arvattavalta ja paikallaan jauhavalta. 

Joulukuuksi ei ole suunnitelmia ihmeepiä. Muutama oppimistehtävä ennen vuoden vaihdetta oli ajatuksissa tehdä loppuun, lisäksi pitäisi katsella kevään uutuuksia jossain vaiheessa ja miehelle antaa toivelahjalista kirjoista. Joulun aikana saan hurjan viikon loman, joten sitäkin tässä odotellaan kovasti. 

Miltä teidän joulukuu näyttää? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti